پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228905
لاريجاني: افزايش ۷۰ درصدي حقوق نمايندگان صد درصد کذب است
تاریخ انتشار : 1396/09/28 09:55:50
نمایش : 2076
رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از برخي فضاسازي ها عليه مجلس گفت: آنچه تحت عنوان افزايش ۷۰ درصدي حقوق نمايندگان مطرح شده صد درصد کذب است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات و دليجان با ارائه تذکر آيين نامه اي به استناد بند ۱۱ ماده ۲۴ آيين نامه داخلي مجلس و نيز اخطار اصل ۶۷ قانون اساسي درباره سوگند نمايندگي اظهار داشت: برخي حرف هايي که اين روزها مطرح مي شود تعريض به شان مجلس است و هيات رئيسه بايد از شان و اقتدار مجلس دفاع کند.

پس از سليمي، سيدکاظم دلخوش نماينده مردم صومعه سرا نيز در تذکر مشابه با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آيين نامه داخلي مجلس درباره حفظ شان و جايگاه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: من به همکاران عزيز خصوصا دوستاني که در زمينه کار مجلس تجربه و تخصصي ندارند عرض مي کنم که «شيشه نزديک تر از سنگ ندارد خويشي، هر شکستي که به هر کس برسد از خويش است»

وي ادامه داد: دوستاني که بعضا عليه خانه ملت نطق مي کنند و عواقب آن را نمي بينند و باعث مي شوند آب در آسياب دشمن ريخته شود، به آنها مي گويم که اولا در ارتباط با حقوق نمايندگان هيات رئيسه بايد توضيح دهد چون اين دشمنان مملکت هر از چند گاهي با بهره گيري از بعضي افراد نادان  دنبال  آن هستند که براي کشور حادثه اي ايجاد کنند.

نماينده مردم صومعه سرا افزود: آقاي رئيس شما بدانيد که نمايندگان مجلس به جز آن چند نفري که اصلا با مردم ارتباط ندارند و بر اساس ليست بالا آمده اند، ۸۰ درصد از کارهايشان با مردم است و هر هفته که به حوزه انتخابيه مي روند با انبوه ميهمانان و مشکلات آنها از جمله بيماري هاي لاعلاج مواجه هستند.

دلخوش با انتقاد از برخي مطبوعات که بدون تحقيق و بررسي خوراک براي دشمن تهيه مي کنند، گفت: امثال روزنامه همشهري که مي نشينند و حقوق نمايندگان مجلس را محاسبه مي کنند بدانند مجلس عصاره فضايل ملت است؛ من خودم ديشب تا پاسي از شب دنبال مشکل يک بيمار لاعلاج بودم و هفته گذشته خانمي که سه قلو زايمان کرده بود براي حل مشکل مالي به مجلس مراجعه کرد.

وي با بيان اينکه دولت هم توپ را به زمين نماينده مجلس مي اندازد، تصريح کرد: رهبر انقلاب و امام فرمودند که نمايندگان مجلس بايد ضمن قانون گذاري به درد ملت هم برسند؛ درد مردم را چطور بايد رسيدگي کنيم، ارباب رجوعي که از شهرستان و روستاهاي مختلف مي آيد بعضا به روزي ۱۵۰ نفر مي رسند که برخي از آنها نيازمند هستند، آيا اين کارها جزو حمايت از مردم و در کنار مردم بودن نيست؟

اين نماينده مجلس گفت: شما بياييد حقوق نمايندگان مجلس را با يک راننده اي که کار مي کند، مقايسه و بررسي کنيد؛ چرا هيات رئيسه اين موارد را بررسي نمي کند و با روزنامه همشهري برخورد نمي کند؟ به نظر من اينها دارند با خانه ملت بازي مي کنند.

لاريجاني: افزايش ۷۰ درصدي حقوق نمايندگان صد درصد کذب و خلاف اندر خلاف است

پس از تذکر نماينده صومعه سرا، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين تذکر و تذکر مشابه عليرضا سليمي نماينده محلات اظهار داشت:در اين روزها در رسانه هاي مختلف هم راديو  و تلويزيون و هم روزنامه ها فضايي را مي بينم که در حال دلشغولي و اضطراب ايجاد کردن بين مردم مخصوصا درباره قيمت بنزين و يا يارانه ها و امثال آن است و اين واقعا درست نيست، چون تازه لايحه دولت به مجلس آمده و فقط پيشنهاداتي داده، نمايندگان مردم بررسي مي کنند و نمي گذارند به حقوق مردم تعدي شود.

وي افزود: اينطور نيست که هر چه در لايحه آمده، در مجلس تصويب شود؛ من از رسانه ها خواهش مي کنم بي جهت در کشور اضطراب ايجاد نکنند. حتما نمايندگان مردم در حد وسع مردم تصميم مي گيرند و هم کميسيون هاي مختلف و هم کميسيون تلفيق بودجه ابعاد اين مساله را کامل در نظر مي گيرند.

لاريجاني درباره مسائل مطرح شده در زمينه بودجه مجلس نيز گفت: در اين رابطه چيز غيرشفاف و پنهاني وجود ندارد، بودجه مجلس فقط توسط هيات رئيسه تصميم گيري نمي شود، طبق آيين نامه، کميسيون بودجه مجلس و هيات رئيسه مشترکا درباره بودجه تصميم مي گيرند و بنابراين مساله پنهاني وجود ندارد و متناسب با شرايط تصميم گيري مي کنند

رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:  بگذريم از اينکه کل بودجه مجلس هم مبلغ اندکي است، چرا که ما پرسنل زيادي نداريم.

لاريجاني درباره افزايش ۷۰ درصدي حقوق نمايندگان مجلس نيز تصريح کرد: اين مساله صد درصد کذب است و چنين چيزي وجود ندارد، آدم بايد يک حرف با قاعده بزند. ما در هيات رئيسه بحث کرديم که امسال بودجه را کاهش دهيم و دوستان هيات رئيسه نظرات من را مي دانند، ما امسال بودجه مجلس را به خاطر مشکلات کشور کاهش داديم  و هيچ اضافه اي وجود ندارد و حقوق نمايندگان مثل قبل است و با همان رشدي که به حقوق کارکنان دولت داده مي شود به نمايندگان هم تعلق مي گيرد؛ ما هيچ توقعي هم نداريم.

وي گفت: چرا برخي ها حرف هايي مي زنند که ذهن ها را خراب مي کنند؟ کساني که زماني پوپوليسم را تقبيح مي کردند خودشان گرفتار يک نوع پوپوليسم جديد نشوند. اين چه فضايي است که به وجود مي آورند که حرف هاي خلاف واقع زده شود؟ من شنيدم که گفته شده ديوان محاسبات به بودجه مجلس رسيدگي مي کند و بعد رئيس ديوان محاسبات آنها را خط مي زند،  اصلا چنين چيزي نيست ديوان محاسبات يک نهاد مستقل است و من در اين چند دوره اي که در مجلس هستم به خاطر ندارم حتي يک بار ما به ديوان محاسبات مطلبي گفته باشيم و آنها چنين کاري کرده باشند.

رئيس مجلس خاطرنشان کرد: بودجه مجلس دو بخش بيشتر ندارد؛ يکي مربوط به حقوق و مزاياي کارکنان مجلس است و يکي هم مربوط به خدمات و هزينه هايي است که مثلا مرکز پژوهش هاي مجلس يا کتابخانه انجام مي دهد، لذا اين فضاسازي ها درست نيست و به مصلحت کشور نيست.

لاريجاني با بيان اينکه کميسيون هاي مجلس به دنبال پرداختن به اولويت هاي اصلي کشور از جمله تنگاهاي بودجه اي هستند، گفت: برخي دوستان هم در رابطه با پروژه هاي ساختمان هاي مجلس نکاتي را گفتند که يا اعمال نفوذ کنيم که بودجه عمراني مجلس بيشتر شود و اين ساختمان ها زودتر تمام شود يا اينکه طبق تخصيص جلو برويم و دير به اتمام برسد؛ ما نمي خواهيم به سازمان برنامه و بودجه اعمال فشار کنيم که مثلا اين پروژه ها دو ساله تمام شود. پروژه هاي بسياري در کشور است که سال ها طول مي کشد.

وي در پايان با تاکيد بر اينکه هر کس ابهامي دارد به مصوبه کميسيون بودجه مراجعه کند و آن را ببيند، اظهار داشت: به نظر من امروز بيش از آنکه در کشور به عدالت اقتصادي نياز داشته باشيم که مهم نيز هست به عدالت اخلاقي نياز داريم که با آبروي افراد بازي نکنيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html